Volkswagen T-Roc este un mini SUV sportiv

Indiferent că îl priviți prin prisma practicității sau a dinamismului, micul SUV al Volkswagen va fi cu siguranță primul pe lista de dorințe a multor cumpărători din acest segment. În același timp, modelul de bază este disponibil unui cerc mai larg, iar acest lucru este de lăudat pentru că este deja bine echipat din start. 

Indiferent dacă vrei să recunoști sau nu, nici o clasă de mașini nu poate fi considerată completă fără un reprezentant Volkswagen în ea. Iubită în exces, sau nu, dar fără un motiv real important, compania germană este un punct de referință între multe segmente auto.

De aceea, este destul de clar că întreaga industrie și publicul său așteptau cu nerăbdare să vadă cum va arăta primul SUV sub compact de la Wolfsburg. Și, în sfârșit, T-Roc a sosit și, dacă aveți vreo îndoială cu privire la popularitatea sa, uitați-vă pe fereastră. Deja, drumurile noastre sunt pline de ele.

Volkswagen

Într-o clasă în care în urmă cu câțiva ani au apărut o mulțime de lucruri, de la pionierul, extrem de îndrăzneț Juke și linia care îi urmează exemplul până la câteva exemple neașteptat de conservatoare precum Kia Stonic, în sens vizual, nu trebuie să te aștepti la nimic fără precedent. Acest lucru este valabil mai ales dacă noul venit sosește de la Volkswagen. În acest sens, T-Roc-ul este un fel de surpriză, pentru că deși nu urmează deloc o cale revoluționară, trebuie să recunoaștem că aduce o înviorare binevenită și un pas în direcția bună.

Depărtarea de restul gamei autohtone este totuși remarcabilă și în măsura în care, dacă putem trage aici analogia, în care Q2 s-a îndepărtat cândva de restul ofertei SUV-ului Audi. Dacă ne întrebați, doar suficient, dacă luăm în considerare toate cele de mai sus.

La interior, însă, dacă vorbim despre design, aproape că nu sunt surprize și parcă toată inovația de design s-a păstrat doar pe exteriorul lui T-Roc. Cu toate acestea, nu este nimic de reproșat, având în vedere că modelul aplicat designului cabinei pasagerilor a fost deja confirmat de mai multe ori în practică pe alte modele de casă și a câștigat întotdeauna note mari pentru funcționalitatea și ergonomia sa.

Volkswagen

Nu mai puțin semnificativ, cu pachetul de echipamente Sport, acest interior arată deosebit de bine, pentru că, printre altele, se mândrește cu detalii precum un panou de instrumente digital de 10,25 inch cu numeroase opțiuni de personalizare. Am auzit până acum, de nenumărate ori, comentarii legate de „plasticul dur” pe care îl găsim pe vârful armăturii frontale a lui T-Roc. Dar dacă nu îl atingi în fiecare zi acel detaliu devine complet irelevant. Aspectul este orice altceva decât rău, așa că lăsăm acoperiri moi și claselor superioare.

Scaunele din față și din spate în două nuanțe sunt mult mai moi decât arată, dar cu un suport lateral bun, sunt bucurate în egală măsură de șofer și pasageri. Este adevărat că Volkswagen a început să monteze scaune ceva mai moi de la Golf VII FL, iar celor obișnuiți cu soluții anterioare s-ar putea să nu le placă. Există mai mult decât suficient spațiu în cabină atât în ​​față, cât și în spate, datorită ampatamentului lung de peste 2593 mm datorită schemei SUV inteligente. Nici măcar acoperișul panoramic opțional nu i-a făcut rău, care împreună cu restul suprafețelor de sticlă aduce o cantitate suplimentară de lumină întotdeauna binevenită în cabină.

Volkswagen

Portbagajul, care oferă în mod normal 445 de litri, putând fi mărit până la 1237 prin rabatarea spătarelor, aici are 392 dm3 ceva mai mic pentru că restul a fost sacrificat pentru a găzdui o parte din sistemul audio suplimentar Beats. In rest, este ușor accesibila si foarte utilizabila, cu laturile destul de plane si o podea care nu are treapta nici când este folosita in volum maxim.

În ceea ce privește echipamentele de bază și suplimentare, este lăudabil ca T-Roc să nu se ferească de cel mai slab dintre cele două pachete de echipamente de bază disponibile. Prin urmare, fie care T-Roc se poate lăuda că este deja bine echipat de la început și că, de exemplu, stă deosebit de bine în ceea ce privește siguranța, cu menținerea automată a distanței ACC sau Front Assist, cruise control, funcție de frânare de urgență City, recunoașterea pietonilor.

Volkswagen

În plus, există senzori de parcare, asistență la pornirea în pantă, climatizare automată în 2 zone, un ecran central de 8 inch, un volan din piele și multe altele. Dacă, totuși, cumpărătorul lui T-Roc alege acest pachet de echipamente mai bogat, Sport, este și mai puțin loc pentru dorințele neîmplinite, deoarece include și iluminare ambientală, lumini LED spate estompate și multe, multe altele.

Tehnologie și sisteme de asistență


TDI de doi litri cu 150 CP este singurul motor diesel din oferta lui T-Roc, iar dacă cumpărătorul îl dorește pe acela, trebuie să știe imediat că îl poate obține doar în combinație cu tracțiunea 4Motion pe toate cele patru roți. Opțiunile cu tracțiune exclusiv pe roțile din față sunt rezervate, așadar, doar motoarelor pe benzină și celor mai slabe (1.0 cu 115 CP și 1.5 cu 150 CP), în timp ce 2.0 TSI cu 190 CP vine doar în 4Motion.

Acum că am lămurit acest lucru, să revenim la TDI-ul nostru: cu toate cele de mai sus, am avut ocazia să-l încercăm în vehiculul de testare în combinație cu transmisia DSG cu 7 trepte, care oferă șoferilor opțiunea de a schimba viteze folosind butoanele de pe volan. Deși această opțiune este, fără îndoială, lăudabilă, trebuie să recunoaștem că foarte repede, după ce ne-am mulțumit să o testăm în diferite moduri de funcționare, am revenit la modul complet automat, deoarece acest DSG o realizează fără nici o reclamație.

Volkswagen

Consumul este unul care ne mulțumește în mod deosebit, pentru că pare destul de uniform și nu aduce mari surprize. Aproape întotdeauna are o medie undeva între cinci litri și jumătate și șapte și jumătate, ceea ce pentru acest tip de unitate, trebuie să recunoaștem, este o dată foarte bună. Este greu de spus exact cât rol joacă sistemul Start & Stop în toată povestea, dar trebuie să recunoaștem că nu este foarte lin, așa că am petrecut majoritatea kilometrilor de testare cu acesta oprit. Motorul, în schimb, este destul de lin și izolat satisfăcător și nu există probleme cu eventualele vibrații, indiferent de volumul său foarte solid pentru o mașină din segmentul B.

Cel mai mic SUV de la Volkswagen, T-Roc pare extrem de solid și rezistent la tot felul de manevre la volan, iar răsucirile caroseriei la ieșirea de pe șosea și conducerea pe teren dificil îi sunt aproape complet necunoscute. În combinație cu centrul de greutate evident scăzut al vehiculului, mai jos decât ne-am putea aștepta, T-Roc se comportă mai mult ca un compact și mai puțin ca un SUV chiar și atunci când conduceți mai repede. În același timp, tracțiunea integrală 4Motion, bazată pe ambreiajul Haldex, ar trebui mulțumită pentru o bună parte a stabilității și simțului echilibrului atunci când conduceți prin curbe.

Volkswagen

Principala impresie din spatele volanului

Volkswagen T-Roc, în cele din urmă, rămâne un fel de predictibilitate: indiferent ce i-ai face și oricât de mult ai încerca să-l arunci „din ton”, cu greu vei face. a reuși. Indiferent dacă alegeți modul de conducere Sport sau Confort, T-Roc va face treaba la fel de bine și aproape fără surprize. Deci, dacă îți dorești o mașină în care vei ști mereu ce faci și care să fie la fel de confortabilă la viteze mici și mari, aceasta este alegerea potrivită. De asemenea, servodirecția electrică oferă un pic mai mult feedback.

Adevărul este că T-Roc a îndeplinit toate așteptările noastre. Indiferent că îl priviți prin prisma practicității sau a dinamismului, micul SUV al Volkswagen va fi cu siguranță primul pe lista de dorințe a multor cumpărători din acest segment. În același timp, modelul de bază este disponibil pentru o gamă mai largă de clienți, iar acest lucru este de lăudat pentru că este deja bine echipat din start.

Totuși, dacă cineva își dorește mai mult, indiferent că este vorba despre motoare mai puternice care presupun adesea tracțiunea integrală obligatorie sau despre opțiuni care sunt numeroase și uneori destul de costisitoare, trebuie să socotiți cu o creștere exponențială a costurilor. Totuși, aceasta nu este o știre sau o surpriză, ci doar o adevărată stare de lucruri. T-Roc cu siguranță nu va pierde clienți care se vor bucura de caracterul său practic, versatilitatea și aspectul cu adevărat atractiv.

Pentru a afla mai multe informații și pentru a fi la curent cu noile știri din universul auto, vă invităm să ne urmăriți pe platformele de social media sau puteți intra pe autochelu.ro, unde veți găsi și detalii despre atelierul nostru.

Vezi și

Range Rover Velar iese pe piață cu un aspect mai impunător

Este aproape imposibil să găsești un sinonim care ar descrie cel mai bine această mașină. Poate …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button