Peugeot 5008 unul dintre SUV-URILE compacte

Indiferent dacă aveți nevoie de o mașină pentru a merge la întâlniri de afaceri sau de o mașinăde familie cu un portbagaj mare, 5008 vă va oferi tot ceea ce căutați. 

Povestea într-un singur volum a lui Peugeot 5008 nu a durat mult, până la urmă, la fel ca cea a modelului 3008. Și anume, deja în a doua generație a acestor mașini a rămas doar numele, acum încorporat în forma mega- segment popular SUV/crossover. Să ne amintim, primul Peugeot 5008 a fost prezentat în iunie 2009, pentru a fi înlocuit doar cu versiunea actuală.

Are sens măcar să începem o dezbatere dacă acesta este un SUV sau un crossover, având în vedere că are forma unui „SUV” dar nu oferă tracțiune integrală. Ceea ce este mai important este că este o mașină aproape identică cu modelul 3008, dar cu ampatament crescut și lungime totală mai mare. Acest lucru a făcut posibilă instalarea unui al treilea rând de scaune, așa că Peugeot are acum în ofertă un cu șapte locuri.

Peugeot

Peugeot 5008, ca și modelul 3008 până la urmă, este, fără îndoială, una dintre cele mai atractive mașini SUV prezentate în ultimii ani. Exteriorul său futurist este aproape la fel de atrăgător precum au fost cândva mașinile Peugeot, după ce și-au luat o nouă identitate de design cu 206. Acum aspectul a mers într-o altă direcție, liniile rotunde au fost înlocuite cu margini ascuțite, dar recunoașterea vizuală este încă acolo, atât în ​​față, cât și în spate cu caracteristicile trei linii verticale pe lumini.

Singurul lucru pe care l-am putea discuta este dacă modelele Peugeot 3008/5008 arată mai bine la exterior sau la interior. OK, e adevărat că caroseria celui mai mic dintre aceste două modele este cumva mai plăcută din punct de vedere estetic, dar este chiar greu să găsești vreo reclamație în interior. Comutatoare interesante pe consola centrală, aspect frumos de țesătură gri pe accesorii și scaune, infotainment solid intuitiv cu un design elegant, scaune față de dimensiuni luxoase realizate dintr-o combinație de două tipuri de țesătură și piele… Toate acestea lasă o impresie mare. datorită căruia Peugeot se poate lăuda cu adevărat că (cel puțin într-o oarecare măsură) se îndreaptă spre segmentul de lux.

Peugeot

Desigur, există și bine cunoscutul Peugeot i-Cockpit, care se caracterizează printr-un diametru mic al volanului și instrumente care sunt vizibile deasupra acestuia. Cu toate acestea, din cauza poziției foarte înalte de scaun, volanul trebuie ridicat aproape în cea mai înaltă poziție, ceea ce afectează oarecum avantajele acestei soluții ergonomice.

Acest SUV dimensionat ne modest este capabil să găzduiască șapte persoane în interiorul său (scaunele din al treilea rând reprezintă un detaliu din lista de echipamente suplimentare). Rezultatul este un ampatament cu 165 mm mai lung comparativ cu modelul 3008, dar și o caroserie mai lungă cu 194 mm. Desigur, cele două scaune din al treilea rând sunt de dimensiuni modeste, așa că copiii se vor descurca cel mai bine pe ele. La urma urmei, intrarea pe acele locuri este ceva mai complicată, așa că și acea „manevră” va fi mai ușoară pentru cei mai tineri.

Scaunele reglabile în al doilea rând, trei separate, sunt o poveste separată dacă vorbim de spațialitate și confort. Și anume, deoarece mașina testată era echipată cu o trapă panoramică care se poate deschide, căptușeala plafonului este puțin mai groasă decât în ​​versiunea obișnuită. Acest lucru, pe de altă parte, are drept consecință că pe scaunele din al doilea rând nu va încăpea nimeni mai înalt de 180 cm. De asemenea, partea lor de scaun este extrem de scurtă, ceea ce nu este ideal pentru călătorii mai lungi. În sfârșit, să mai menționăm că spațiul pentru genunchi pentru cei care stau în scaunele din al doilea rând este limitat semnificativ de grosimea secolelor pliabile. Din nou, cei mai înalți de 180 de ani nu se vor bucura prea mult.

Cu dimensiuni mai mari decât „vărul său”, modelul 5008 se poate lăuda și cu un portbagaj mai încăpător, mai exact, cu 260 dmc mai mare, care a mărit volumul total la un cu adevărat luxos de 780 de litri. Prin rabatarea scaunelor din al doilea rând, volumul crește până la cel mai mare 1940, dar Peugeot nu precizează informații care ar fi și interesante – volumul portbagajului din spatele celui de-al treilea rând de scaune. Cu toate acestea, valorile enumerate se referă la performanța cu trusa de reparare a anvelopelor.

Peugeot

Având în vedere că este al doilea cel mai bogat pachet de echipamente, 5008 GT Line aduce cu sine o listă foarte lungă. Vom evidenția cele mai interesante detalii și, ca de obicei, vom începe cu echipamente de siguranță. Există ESP, șase airbag-uri, un sistem de recunoaștere a semnelor și un avertisment despre schimbarea accidentală a benzii, activarea automată a luminilor și ștergătoarelor, trei conexiuni ISOFIX pe scaunele din al doilea rând și un pachet de siguranță care include un sistem de frânare automată de urgență ( AEB), avertizare de coliziune frontală (FCW), sistem de monitorizare a unghiului mort (ABSD) și control automat al fazei lungi (HBA).

În plus, pachetul de echipamente GT Line include și scaune dintr-o combinație de piele artificială și țesătură, un volan sport, faruri cu tehnologie Full-LED și faruri de ceață cu LED, i-Cockpit Amplify cu ajustarea individuală a atmosferei din interiorul vehiculului, Jante din aliaj de 18 inch din aliaj, mese rabatabile pe spatele scaunelor, sistem de infotainment cu ecran de 8 inch, suport Bluetooth si functieMirror Screen, i-Cockpit cu panou de instrumente digital de 12,3 inch cu display reglabil, senzori de parcare spate.

Peugeot

Motorul pe care Peugeot la ales pentru această mașină, BlueHDi de 2 litri cu o putere maximă de 150 CP (370 Nm) este foarte impresionant pentru un SUV de această dimensiune și scop. Și anume, cumpătarea sa va veni la îndemână în călătoriile în familie, iar elasticitatea este deosebit de importantă pentru o condus plăcută, având în vedere că este o mașină echipată cu cutie de viteze manuală. Doar sunetul acestui motor ar putea fi puțin mai plăcut, dar, de regulă, nici nu ne așteptăm la asta de la un diesel cu volum mai mare.

Peugeot

Cu o viteză maximă măsurată de 199 km/h (producătorul promite 206 km/h) și 9,9 (9,6) secunde necesare pentru a accelera până la 100 km/h, aceasta este o mașină destul de dinamică, mai ales dacă o privim în cadrul segmentului. . În fine, 5008 testat se poate lăuda cu faptul că consumul său în condusul în oraș s-a ridicat la un foarte plăcut 7,9 l/100 km, iar pe drum deschis 6,7 litri. Cu un asemenea nivel de consum, acest Peugeot se lauda cu o autonomie de 791 km pe drum deschis.

În sfârșit, să amintim cutia manuală cu 6 trepte, a cărei pârghie se caracterizează printr-o precizie satisfăcătoare, dar curse totuși prea lungi. De asemenea, ne lasă impresia ca aceasta transmisie este bine adaptata motorului testat cu rapoartele sale de transmisie. Totuși, ni se pare cumva că o automată ar fi mai potrivită într-o mașină cu acest tip de echipare și motor.

Peugeot

Chiar și la prima vedere asupra acestei mașini luxoase și spațioase, îmi vin în minte călătoriile lungi. Adică, până la urmă, „terenul de testare” în care 5008 își va arăta cele mai bune părți și în care tot confortul, transparența și robustețea lui vor trece în prim-plan. Desigur, călătoriile lungi și șapte locuri nu vor merge mână în mână nici în cazul acestei mașini, deoarece cu toate locurile în funcțiune, este prea puțin spațiu pentru bagaje. De aceea, cu 780 dm3 în spatele celui de-al doilea rând de scaune, Peugeot 5008 chiar are loc pentru fiecare familie.

Pe drumul deschis și întortocheat, 5008 nu va protesta, dar ne anunță rapid că autostrada este adevărata sa casă. Înclinarea oarecum pronunțată a caroseriei și puțin feedback de la suprafață vor opri rapid dorința șoferului de a se grăbi pe autostradă, deși cu cei 150 CP, acest BlueHDi este destul de capabil să facă peugeot-ul testat dinamic.

În timpul conducerii, în primul rând în oraș, s-a întâmplat în mai multe rânduri ca Sistemul de avertizare timpurie pentru o coliziune în sens invers (FCW) să ne avertizeze puțin prea des, dar există multe alte sisteme de asistență pentru șofer cu care Peugeot a echipat această mașină. Siguranța este esențială și știind ce este încorporat în această mașină, cu siguranță vom porni la drum fără griji. În sfârșit, să menționăm și modul în care frânele (disc ventilat / plin) sunt la înălțime, ceea ce este lăudabil, pentru că acesta nu este cu siguranță un SUV prea ușor.

Există și sistemul Advanced Grip Control, care este un echipament suplimentar la versiunea testată a Peugeot 5008. Este un sistem cu mai multe moduri de funcționare preprogramate: pentru conducere normală, conducere pe nisip, noroi, zăpadă și cel cu sistemul ESP este oprit. Peugeot oferă Advanced Grip Control în combinație cu anvelopele de iarnă care, în funcție de compus, înlocuiește nevoia de tracțiune integrală. Cu toate acestea, rămâne faptul că putem avea întreaga funcționalitate a acestui sistem doar dacă folosim anvelope M+S pe tot parcursul anului. De asemenea, credem că tracțiunea integrală (de calitate) chiar merită foarte mult, mai ales la SUV-uri.

Peugeot a obținut un succes deplin prin prezentarea liniei 3008/5008. La urma urmei, 3008 a fost cel care a câștigat titlul de Mașina europeană a anului, căruia i s-au alăturat premiul pentru mașina HR, în același an, și o serie de alte premii internaționale.

Designul exterior și interior izbitor, Peugeot 5008 2.0 BlueHDi GT Line oferă o cantitate mare de spațiu pentru călătorii în familie sau șapte locuri pentru cei care au nevoie de un astfel de vehicul. Motorul convingător și dotarea solidă a mașinii testate sunt argumente care vor anula cu ușurință nemulțumirile minore pe care le-am avut cu privire la acest SUV atractiv.

 

 

Pentru a afla mai multe informații și pentru a fi la curent cu noile știri din universul auto, vă invităm să ne urmăriți pe platformele de social media sau puteți intra pe autochelu.ro, unde veți găsi și detalii despre atelierul nostru.

Vezi și

Volkswagen T-Roc este un mini SUV sportiv

Indiferent că îl priviți prin prisma practicității sau a dinamismului, micul SUV al Volkswagen va …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button