Land Rover Discovery o noua eră

Oficial, a cincea, dar de fapt a treia generație a modelului Land Rover Discovery a fost recent disponibilă pe piață. Acest SUV bine cunoscut și respectat este anunțat ca un vehicul care va întruchipa însăși esența mărcii sale și va oferi în primul rând clienților de familie o soluție ideală pentru o mare varietate de nevoi.

Dacă este necesar să se stabilească fundamentul pe care se bazează Land Rover-ul modern ca marcă, atunci poate că este cel mai corect să spunem că este modelul Discovery. Și anume, prima generație a acestui model a ajuns pe piață în 1989 și, practic, era o mașină care trebuia să concureze cu modele 4×4 japoneze mai ieftine, cu care Range Rover-ul de atunci părea prea vechi și prea scump. Ca să spun adevărul, au existat anumite greșeli și probleme cu acel model, dar motorizarea sa mai economică, robustețea, caracterul practic și oportunitatea sa atras un număr mare de admiratori în momentul în care Europa și lumea începeau să fie cucerite de mono volumele.

În anii care au urmat, Discovery a vândut peste 1,2 milioane de unități, iar formula de bază a rămas aproape neschimbată. Doar ingredientele au fost îmbunătățite semnificativ. A cincea generație de Discovery a fost anunțată de Land Rover drept cel mai bun SUV de familie din lume și modul în care modelul de testare a făcut față acestei așteptări, citiți mai jos.

Să începem în ordine, să începem din exterior. Designul noului Discovery, pentru această marcă care nu face schimbări vizuale majore, a fost rafinat fundamental și reprezintă o abatere semnificativă față de modelele anterioare. Ceea ce este foarte pozitiv este că Discovery arată acum mult mai modern și mai atractiv decât predecesorul său, care cu siguranță va atrage noi clienți, dar în același timp a reușit să-și păstreze identitatea de familie. Va fi apreciat atât de clienții noi, cât și de cei vechi, deoarece designul Land Rover este un semn al protecției sale mai mult decât este cazul majorității producătorilor de automobile din lume, care sunt mai predispuși la schimbări și experimente estetice mai dese.

Robuste, puternice, măsurate și mari sunt primele asocieri care îți vin în minte când vezi Discovery, dar cu caracteristici noi și linii puțin mai moderne, acel model ar putea fi de fapt descris ca un gigant drăguț. Presupunem că este exact ceea ce și-au dorit la Land Rover, pentru că astăzi aceasta este mai presus de toate o mașină de familie care, alături de un design atractiv și o impresie de lux, trebuie să insufle un sentiment de siguranță.

Interiorul se va putea lăuda în primul rând cu o ofertă mare de spațiu și calitate superioară a manoperei și a materialelor. Interiorul atinge practic un echilibru bun între funcționalitate și lux, dar îi lipsește un pic de rafinament în comparație cu concurența germană. Poate că acest cuvânt, ca și în cazul exteriorului, este despre o performanță țintită care trebuie să rămână în primul rând „masculină” pentru că așa este Land Rover. Totuși, pentru preț și segment, ne-am dori, de exemplu, să vedem un tablou de bord complet digital, iar întregul interior ar trebui să pară mai scump, mai special.

Discovery

Noua construcție a făcut posibilă creșterea ampatamentului și, astfel, a cantității de spațiu din interiorul cabinei pasagerilor, care, datorită celui de-al treilea rând opțional de scaune, va putea găzdui șapte pasageri. În fața și în al doilea rând de scaune, nu este nevoie să dai prea multe cuvinte cu privire la oferta de spațiu, dar cu siguranță trebuie menționat și cel din al treilea rând de scaune. Și anume, atunci când al doilea rând este deplasat înainte și când spătarele sale sunt ridicate, mai este loc pentru pasagerii adulți în al treilea rând.

Cu mai mult spațiu, fiecare rând este mai înalt decât precedentul, făcând călătoria mult mai confortabilă decât la majoritatea modelelor concurente. În caz contrar, toate scaunele rabatabile sunt ușor de ridicat și coborât, așa că gestionarea lor nu este o bătaie de cap. De asemenea, interiorul ascunde mai multe compartimente mai mari si locuri pentru depozitarea obiectelor mai mici, astfel chiar si pasagerii din al treilea rand vor avea cate un compartiment. În funcție de configurația actuală a scaunelor, Discovery va oferi un volum al portbagajului de 258, 1137 sau, în cazul rabatării celui de-al doilea rând de scaune, 2406 dm3.

Există, de asemenea, un comutator în portbagaj care vă permite să controlați înălțimea trenului de rulare și astfel să ușurați încărcarea, precum și un capac de portbagaj mobil electric. De menționat și banca cu coborâre electrică din portbagaj, unde sub protecția capacului deschis al portbagajului (ușa a cincea) te poți odihni, te poți schimba hainele și încălțămintea noroioasă după drumeții sau orice faci în timpul liber.

Nu vom intra în enumerarea tuturor echipamentelor standard, având în vedere că acesta este al treilea dintre cele patru pachete de echipamente ale unui Discovery. Deci, este un vehicul bogat echipat, dar putem aminti elemente precum ecranul central de 10 inchi, sistemul In Control Touch Pro cu navigație, sistemul audio Meridian Sound System (380W) cu 10 difuzoare și un subwoofer, o cameră de marșarier. , senzori de parcare față și spate, cruise control, limitator, avertizare de părăsire a benzii de rulare, aer condiționat cu 2 zone, scaune îmbrăcate cu piele granulată și reglare electrică în 12 direcții a scaunelor din față cu memorie scaunului șoferului, faruri LED, rabatabile electric și încălzite oglinzi cu iluminare de acces, conexiuni ISOFIX pe scaunul pasagerului, al doilea și al treilea rând de scaune.

Discovery

Odată cu noul Discovery, motoarele cu 4 cilindri au revenit în gamă, iar modelul de testat a fost propulsat de cea mai puternică versiune a sa. Mulți dintre cei care au întrebat au fost sincer surprinși să li se spună că mașina de testare era propulsată de un motor diesel de 2,0 litri, cu 4 cilindri. Ceea ce nu ar trebui să fie prea surprinzător având în vedere că în generația anterioară cel mai mic motor era TDV6 de 2,7 litri, iar cei care s-au trezit în interiorul vehiculului nu au crezut la început că un motor cu 4 cilindri este capabil să pornească o mașină cu o greutate de 2166 kg cu atâta ușurință.(acest model se bazează pe construcția din aluminiu a Range Rover Sport).

Astfel, motorul cu 4 cilindri testat și excelent dezvoltă o putere de 177 kW, adică 241 CP la 4000 rpm și cel mai mare cuplu de 500 Nm, care este disponibil deja la 1500 rpm. Datele din fabrică spun că Discovery cu acest motor va accelera până la 100 km/h în 8,3 s, dar impresia este și mai bună, și toate acestea cu un consum mixt de 6,3 l/100 km. Desigur, consumul efectiv este ceva mai mare și media noastră a fost până la urmă în jur de 9,0 l/km, ceea ce o considerăm excelent, pentru că am făcut majoritatea kilometrilor în oraș.

Discovery

Un „picior mai ușor pe accelerație” și drumuri mai deschise ar fi putut reduce semnificativ această medie, dar este un sentiment foarte grozav să fii primul la fiecare semafor cu un Discovery. De asemenea, trebuie spus ca computerul de bord pe drum deschis respectând limita de viteză a arătat consumuri intre 4 si 5 l/100 km.

Cu siguranță ar fi trebuit să te uiți la transmisia automată ZF standard (în toată gama) cu 8 trepte, care va oferi șoferului un mod de funcționare normal și sportiv, precum și posibilitatea de a schimba manual treptele prin intermediul pârghiilor de pe volan. numai în modul sport sau în ambele moduri de funcționare menționate. În orice caz, cutia de viteze funcționează bine cu restul sistemului de propulsie, modificările sunt aproape imperceptibile și mai mult decât satisfăcător de rapide, rapoartele de transmisie sunt reglate solid, iar în funcție de propriile preferințe și stil de condus, șoferul va afla rapid care modul de operare i se potrivește cel mai bine.

În primul rând, Discovery le va oferi șoferilor săi o poziție de scaun cu adevărat ridicată, așa cum se potrivește vehiculelor de teren, și nu „SUV-ul machiat” în care ești doar puțin mai așezat decât în ​​mașinile obișnuite. Intrarea și ieșirea mai ușoară din vehicul este posibilă prin înălțimea suspensiei reglabile automat, iar cockpitul este spațios și bine examinat, iar toate comenzile și comutatoarele sunt la locul lor. Găsirea poziției optime în spatele volanului cu unghi și adâncime reglabile electric este un adevărat fleac, iar scaunele sunt spațioase și confortabile chiar și în cele mai lungi călătorii.

Discovery

Vizibilitatea în afara vehiculului este solidă pentru o mașină atât de mare, dar senzorii de parcare și o cameră de marșarier excelentă care se poate lăuda cu imagini excelente de noapte vor veni întotdeauna în ajutor. De menționat, de asemenea, nivelul foarte scăzut de zgomot și vibrații din interiorul cabinei pasagerilor, care poate fi atribuit în egală măsură motorului relativ silențios, suspensiei excelente și izolației excelente, așa că atunci când adăugăm la toate acestea oferta de spațiu menționată mai sus și impresia de manoperă de foarte înaltă calitate, interiorul modelului testat s-a dovedit a fi un mediu foarte plăcut pentru timpul călătoriei.

Deși noul Discovery este vizibil mai ușor decât predecesorul său, caracteristicile sale caracteristice de conducere nu s-au schimbat în mod fundamental. Cu alte cuvinte, aceasta este o mașină mare care conduce exact așa cum vă așteptați și, practic, așa cum sperați că va fi. Mai precis, este un vehicul care trebuie să îndeplinească două scopuri, și anume să ofere proprietarilor săi confort, confort și siguranță pe șosea, precum și capabilități superbe de off-road în afara asfaltului.

Deci, nu vă puteți aștepta la agilitatea unei mașini obișnuite, iar caroseria se înclină mai mult în colțuri când conduceți puțin mai repede, dar având în vedere înălțimea podelei și înălțimea și masa totală a acestui vehicul, acest lucru este complet normal și nu reprezintă o problemă semnificativă. Discovery este un vehicul pentru distracție și croazieră, nu pentru curse, deși îi va surprinde cu ușurință pe cei neinițiați cu capacitățile sale. În această poveste ar trebui adăugate direcție precisă și frâne puternice, astfel încât caracteristicile de conducere ale mașinii pe asfalt pot fi evaluate ca mai mult decât satisfăcătoare având în vedere cele menționate mai sus, iar mașina vă va avertiza în timp cât de mult poate suporta.

Ceea ce este cu siguranță un atu imens este motorul, care se potrivește perfect cu un vehicul modern de familie și face o alegere optimă. De asemenea, motorul, în cooperare cu cutia de viteze și volanul, face o treabă grozavă în situații precum îmbinarea în trafic, depășirile, accelerarea bruscă, astfel încât controlul pe care Discovery îl oferă șoferului său este foarte lăudabil.

Așa cum se potrivește unui Land Rover, Discovery va avea ceva de spus chiar și pe drumurile asfaltate, deși este destul de clar că marea majoritate a proprietarilor nu își vor pune în fața sarcini mai dificile decât drumul de pământ din mediul rural pe drumul spre cabană sau unele. spațiu pentru picnic. Astfel de provocări sunt o joacă de copii pentru test, și orice altă Discovery, deoarece este un vehicul cu tracțiune integrală permanentă, o înălțime a podelei de 283 mm cu o înălțime reglabilă a suspensiei, cu un unghi de apropiere de 34, un unghi de plecare de 30 și o mașină care se poate „scufunda” la o adâncime de 90 cm.

Pe lângă toate cele de mai sus, se află excelentul Terrain Response 2 cu cinci moduri, inclusiv automat, prin care șoferul poate regla funcționarea motorului, cutiei de viteze, diferențial central și suspensie în funcție de suprafață, și există și cea menționată mai sus. suspensie pneumatică controlată electronic. Desigur, șoferul va fi ajutat de o serie întreagă de alte sisteme care vor fi la îndemână pe șosea și în afara acestuia, precum sistemul Hill Descent Control și altele asemenea.

Da, cu această mașină distracția este garantată chiar și în locurile în care mulți nu îndrăznesc să meargă. Păcat că va fi la fel pentru majoritatea posesorilor de Discovery. Să mai adăugăm că sub portbagaj pe partea inferioară a șasiului se află o roată de rezervă din aliaj ușor de dimensiuni reduse, în timp ce cea full-size este disponibilă. ca un echipament suplimentar.

Discovery te va întâlni chiar și atunci când nu mai ai nevoie, când ajungi la destinație. Și anume, brățara Activity Key poate înlocui cheia, ceea ce permite utilizatorilor să se angajeze neglijent în diverse activități, inclusiv înotul, și să lase cheia în interiorul vehiculului, fără a-și face griji că o piardă pe drum. În timpul utilizării acestei brățări, cheia standard este dezactivată și nu este activă până când nu este deblocată din nou cu brățara, astfel încât riscul de furt este și mai redus.

Este un Land Rover autentic, cel mai bun Discovery de pana acum, modern si destul de rafinat, ba chiar am putea spune un model carismatic care este o adevărată plăcere de condus. Desigur, nimic nu este perfect, și nici Discovery, dar tot ceea ce oferă această mașină, de la imaginea sa la grupul motopropulsor, spațialitate, calitate și până la ultimul element de echipare standard și suplimentară bogată, o face o alegere excelentă pentru ambele. cumpărătorii familiei și acei ceilalți care vor satisface cu ușurință marea majoritate a nevoilor și sarcinilor care îi sunt puse în fața. Pentru cei care au nevoie cu adevărat de capabilități off-road, Discovery este poate cea mai bună alegere de pe piață.

 

Pentru a afla mai multe informații și pentru a fi la curent cu noile știri din universul auto, vă invităm să ne urmăriți pe platformele de social media sau puteți intra pe autochelu.ro, unde veți găsi și detalii despre atelierul nostru.

 

Vezi și

Volkswagen T-Roc este un mini SUV sportiv

Indiferent că îl priviți prin prisma practicității sau a dinamismului, micul SUV al Volkswagen va …

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button