Jaguar combinând luxul și dinamismul sportiv în cel mai bun mod posibil, a adus clienților cel mai mic model din clasa sa. Acționat de un motor diesel modern, cu tracțiune integrală și transmisie automată, acest E-Pace bogat echipat este o adevărată momeală pentru toți iubitorii de SUV-uri.
E-Pace este primul SUV compact de la Jaguar, dar este și un model construit pe baze foarte bine dovedite. Și anume, experiența tradițională a lui Jaguar în construcția de mașini sport este aici pusă pe muzică cu succes cu experiența off-road a Land Rover, iar rezultatul final este, pe scurt, impresionant.
Introdus în iulie 2017, Jaguar E-Pace pentru piața europeană este produs la unitățile din Austria Magna Steyr și este proiectat la centrul de dezvoltare britanic al Jaguar Land Rover. Este o mașină care este plasată sub modelul F-Pace în oferta mărcii sale și a fost prezentată în avanpremieră pe piață la jumătatea lunii decembrie a anului trecut. Stilul său inconfundabil și aspectul luxos sunt doar primele impresii pe care le va avea un trecător când se uită la acest model sportiv, care poartă pe bună dreptate legendara insignă Jaguar pe grila radiatorului.
Pe de o parte, sau din punct de vedere, acesta este un Jaguar tipic cu numeroase așa-numite elemente de design corporativ. Și, adevărul este că practic toate modelele acelei mărci seamănă între ele, dar de data asta chiar nu ne deranjează. Și anume, este un design profund gândit și rafinat, care este atât elegant, cât și dinamic. În roșu, prima ediție testată E-Pace 2.0 D 4WD este, fără îndoială, o mașină atrăgătoare despre care nimeni nu va spune că nu este incredibil de atractivă, doar la prima vedere.
Detalii interioare premium
Caracterul accentuat al lui Jaguar E-Pace reprezintă o altă lucrare superbă a legendarului designer al mărcii Ian Callum și a echipei sale, iar impresia descrisă a exteriorului este la fel de bine transmisă și interiorului mașinii ai cărei designeri au folosit modelul sport F-Type. ca punct de plecare de bază. În interior, E-Pace testat emană lux, este plin de materiale de înaltă calitate și are o ergonomie avansată. Combinația între comutatoarele rotative și cele care reacționează la presiune este excelent executată, iar tot ceea ce este necesar este ușor accesibil șoferului în orice moment.
Desigur, s-a acordat multă atenție texturii suprafețelor și combinației de culori din interior, iar rezultatul final este cu adevărat impresionant. Totodată, nu trebuie să uităm de scaunele din față ergonomic foarte bine concepute și de interiorul spațios, a cărui „poveste” se termină cu portbagajul, care în configurația standard are un volum de 577 dmc somptuos. La urma urmei, să nu uităm, aceasta este o mașină de dimensiuni ne modeste, 4395 mm lungime.
Așa cum este de obicei la mărcile premium, Jaguar E-Pace a fost introdus pe piața noastră, pe lângă cele standard, cu versiuni speciale care marchează începutul vânzărilor unui model. În acest caz, versiunile speciale se numesc First Edition și reprezintă o combinație de echipamente care nu este disponibilă în oferta standard, care se bazează pe versiunea R-Dynamic și pachetul de echipamente SE.
Performanță și tehnologie
Bine înțeles, ca orice mașină premium, E-Pace 2.0 D 4WD First Edition a fost extrem de bogat echipat, așa că este aproape imposibil să enumeram toate detaliile cu care am primit-o pentru test în sfera acestui articol. Și, în încercarea de a le evidenția doar pe cele mai importante, vom aminti acoperișul panoramic din sticlă, jantele din aliaj de 20 inch, piele Ebony Windsor pe scaune, scaune frontale încălzite cu reglare electrică (18 direcții), căptușeală acoperiș din piele de căprioară Ebony.
În plus, există iluminare ambientală reglabilă, un sistem de fixare a bagajelor, un afișaj Head-up, intrare fără cheie, Activity Key, un sistem de deschidere a hayonului cu mișcare, precum și sistemul Configurable Dynamics. Desigur, toate cele de mai sus sunt doar o completare la E-Pace R-Dynamic SE, care este deja extrem de bogat echipat cu șase airbag-uri, numeroase sisteme de asistență pentru șofer, infotainment avansat cu un ecran tactil personalizabil de 10 inch, specific R- Bodykit dinamic, scaune sport față, un sistem audio de la producătorul britanic Meridian și multe, multe altele.
Jaguar Land Rover a investit 500 de milioane de lire sterline în centrul său de dezvoltare a sistemului de propulsie din Marea Britanie, iar rezultatul este familia de motoare Ingenium, prima dezvoltată în întregime de marca premium. Partea diesel a acestei povești este reprezentată de Common Rail din aluminiu de 2 litri (1999 cm3), care în versiunea testată a dezvoltat cea mai mare putere de 180 CP la 4000 rpm și cel mai mare cuplu de 430 Nm la 1750 rpm. Acest grup motopropulsor a fost combinat cu tracțiunea pe patru roți și cu o transmisie automată cu 9 trepte.
Recircularea gazelor de eșapament, catalizatorul SCR cu lichid AdBlue, managementul variabil al supapei de evacuare și turbocompresorul cu geometrie variabilă sunt doar câteva dintre detaliile tehnice datorită cărora acest motor se poate lăuda atât cu performanțe avansate, cât și cu un consum favorabil de combustibil și cu emisii de CO2 adecvate de 147 g/km. Cu toate acestea, practica este mai importantă pentru noi decât parametrii enumerați „pe hârtie”.
Mașina cântărește 1829 kg în gol, ceea ce este într-adevăr mult, mai ales pentru un SUV din acest segment. Cu toate acestea, o masă mare este aproape o regulă pentru mașinile premium, așa că această informație nu ne surprinde în mod deosebit. Ceea ce este cu siguranță pozitiv este că această masă nu se simte prea mult în ceea ce privește performanța, dar în mare măsură și consumul de combustibil. Astfel, la condusul în oraș, sa înregistrat un consum cu adevărat impresionant de scăzut (pentru o mașină de această greutate, performanță și transmisie 4WD) 9,9 l/100 km, în timp ce media de test s-a încheiat la 8,5 litri. Cea mai mare viteză a fost de 202 km/h.
Când conduceți, E-Pace 2.0 D 4WD își va dezvălui atât latura sa dinamică, cât și originile sale rafinate. Prima dintre acestea este evidentă în combinația de rezerve mari de cuplu datorită cărora accelerațiile și accelerațiile intermediare sunt cu adevărat convingătoare, în timp ce a doua caracteristică se regăsește în rapoartele de transmisie excelent calculate ale automatei cu 9 trepte semnate de ZF. Și anume, schimbările sale de viteză sunt rapide și practic imperceptibile, ceea ce contribuie semnificativ atât la confortul, cât și la proprietățile dinamice ale acestui SUV sportiv.
Funcționalitate și siguranță
În cele din urmă, există sistemul Active Driveline de tracțiune pe patru roți cu distribuție automată a cuplului care, în funcție de starea suprafeței, poate furniza 100% din cuplul de la puntea spate doar la o singură roată. Sistemul Active Driveline „verifică” starea solului la fiecare 10 milisecunde prin unitatea de control electronică pentru a regla în mod optim furnizarea de cuplu la fiecare roată în parte. Cu aceasta, E-Pace va fi gata să ofere maximă siguranță la un moment dat, nu numai în condiții meteorologice mai proaste, ci și în schimbare rapidă, care reprezintă adesea un pericol, în special pe drum deschis.
Combinația dintre confort și sportivitate este o disciplină pe care producătorii de automobile încearcă să o rezolve în diferite moduri. În cazul Jaguar E-Pace 2.0 D 4WD First Edition, ideea este tipică pentru segmentul premium și implică posibilitatea de reglare individuală (și predefinită) a numeroși parametri ai vehiculului. Acest lucru transformă E-Pace dintr-o mașină confortabilă de familie într-o mașină sport, iar prin sistemul Configurable Dynamics este posibilă reglarea parametrilor de răspuns al motorului, viteza de schimbare a treptelor, funcționarea sistemului de direcție și setările șasiului.
Acesta este, fără îndoială, o modalitate mai complicată de a crea un pachet „universal” care poate concilia ambele lumi menționate. Din practică, trebuie să recunoaștem, cunoaștem mașini care împacă cu succes cerințele diametral opuse de confort și dinamism sportiv cu o suspensie clasică, dar în toată această poveste, Jaguar-ul s-a descurcat solid.
Cert este că o caroserie grea de SUV nu poate scăpa de legile de bază ale fizicii, așa că această mașină se înclină puțin mai mult în viraje și (în principal datorită masei sale) frânele sale de dimensiuni generoase (discuri de aerisire/cu dimensiuni complete 325/300 mm). ) nu sunt o sarcină foarte ușoară. Una peste alta, E-Pace, la fel ca și cel testat, se va descurca bine în ambele roluri propuse, deși impresia noastră este că primul, un transportor de familie confortabil, i se potrivește totuși mai bine decât rolul de atlet.
Jaguar devine din ce în ce mai puternic și mai de succes cu fiecare model nou. Combinația perfectă între lux și performanță avansată menține statutul legendar al acestei mărci în cel mai bun mod, iar în această poveste, deși este cel mai mic SUV, E-Pace are la fel de succes ca toate celelalte modele Jaguar actuale.
Datorită dimensiunilor sale relativ compacte, acest SUV va atrage probabil cea mai largă gamă de potențiali cumpărători ai acestui tip de mașină premium, iar combinația dintre un motor diesel puternic de 180 CP și o cutie de viteze automată vro cu 9 trepte este bine lovită. În plus, există un pachet special de echipare First Edition care face această mașină și mai specială datorită unei combinații care nu este disponibilă în oferta standard. Dacă aceasta este cea mai bună alegere în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii de lux rămâne o întrebare individuală. Dar ni se pare că este cu siguranță.
Pentru a afla mai multe informații și pentru a fi la curent cu noile știri din universul auto, vă invităm să ne urmăriți pe platformele de social media sau puteți intra pe autochelu.ro, unde veți găsi și detalii despre atelierul nostru.